Camp Dyrön

Salt, svett och träning

Urban Training med Kari Traa och Team PowerWomen

Leave a comment

Igår åkte jag, Linda, och Charlotta in till Handelshögskola i Göteborg för att träna Kari Traas Urban Training.
Vi mötte upp Anna-Ida, Kajsa, Louise, och Mikaela.

20130508-132854.jpg
Träningen är helt gratis och kommer erbjudas flera gånger i Göteborg så håll utkik!
Det är baserat på att träna med det som finns tillgängligt i miljön man vistas.

Vi var ca 100 tjejer.

Först sprang vi genom Haga och Linné. Underbart väder och fantastisk atmosfär. Det satt människor ute på alla cafeer och njöt av det varma vädret.

Vi sprang uppför en mördartrappa någonstans i Linné🙂

Sen körde vi en skit lång backe upp i skogen.

Vi delades in i 5 grupper runtom i en vacker lund.

20130508-133426.jpg
Man var 10 min på varje station. Det var 5 stationer och i varje station gjorde man 3 övningar.

20130508-133538.jpg
Charlotta.

20130508-133607.jpg
Mikaela gör en sträcka med bearcrawl.

20130508-133648.jpg
Kajsa tyckte detta va toppen🙂

20130508-133737.jpg
Teamcoacherna var mkt nöjda.

20130508-133829.jpg
Linda å Charlotta.

Jag hade svårt att göra alla
Övningar då jag börjar bli tung och magen stor. Men jag agerade fotograf å hängde med så gott det gick! Det va så roligt att få vara med.

Efteråt fick vi vatten och en goodiebag (?) lite besviken på goodiebagen, 3 karameller, en Gainomax, och vristband……… Me träningen och tjejerna från Team Powerwomen var över förväntan. Dessa tjejer var väl förberedda, det var bra uppsyrt, allt flöt på, vatten fanns närsom man behövde, och tjejerna var peppande. Jag trodde de kanske skulle låta mig komma undan när de såg min mage, men nej, de var tuffa å krävde lika mkt av mig som någon annan! Sånt gillar jag helt klart: tufft!

20130508-134506.jpg

Leave a Reply

