Camp Dyrön

Salt, svett och träning

Kan positiva tankar ge god hälsa? Ja, enl Jesus!

4 Comments

Sitter på färjan Påväg in till min svägerska på Ullevi Kliniken hon är Kiropraktor!

Skall få ta en titt på axeln…….tror jag har gjort för mkt armhävningar å plankat fel!!!!!!!

20121213-090246.jpg

En vän till mig säger att man kan tänka sig sjuk, att med negativa handlingar å tankar som avundsjuka, oro, elakhet……faktiskt få fysiska symptom……

Igår kväll läste jag detta Glatt hjärta ger god hälsa, modlöshet suger märgen ur benen. Bibeln

Ta nu inte detta bokstavligt, jag tror inte jag har tänkt mig själv sjuk……..utan helt enkelt plankat mig till det🙂 så nu fixar jag det!

Men, jag tror att man kan tänka sig till hälsa……genom att se sig själv på gymmet eller i löpspåret…….tänka sig bort förkyldningen å halsontet……är inte det va alla våra stora idrottstjärnor gör!

Kajsa Bergqvist och Anja Pärson har väl alltid tänkt/visualiserat sig att de vann å det gjorde de ju me🙂

4 thoughts on “Kan positiva tankar ge god hälsa? Ja, enl Jesus!

  1. Så sant! Det räcker ju egentligen med en förkylning, man känner sig jättehängig, risig, tycker synd om sig själv… Det blir sällan bättre. Hoppas du känner dig mycket bättre snart, du starka, vackra, framgångsrika kvinna!!! Och om jag får önska inlägg i bloggen så skriv gärna hur du äter och tränar en vanlig vecka🙂

  2. Anar jag en fellow jesus freak?!😀

    • It takes one to know one🙂

      Tyckte det va kul att hitta träning i Bibeln!!!!

      I USA är man KONSTIG om man inte är troende, här i Sverige är man KONSTIG om man är troende😦

      Men det skiter jag är för jag är Amerikanskt troende🙂 efter att bott där 5 år
      More to come…….

  3. Det står massor om att ta hand om kroppen i Bibeln faktiskt, kroppen är vårt tempel och vi ska inte stoppa skit i det…🙂. Vi får vara konstiga ihop🙂

Leave a Reply

