Camp Dyrön

Salt, svett och träning

Jag har gjort gastric bypass

8 Comments

Jag tänkte skriva lite mer om min gastric bypass som jag genomgick oktober 2011. Det verkar som om många funderar på att genomföra operationen, och att behovet av kunskap finns.

Innan jag genomgick operationen hade jag provat: GI, LCHF, Cambridge kuren, viktväktarna, Allevo, modifast, danska hospis dieten, terapi, sopp dieter, laxermedel, selleri dieten, spenat dieten, endast nötter dieten, svälta mig själv, många bantnings piller, piller som inte tar upp fett och man nästan skiter på sig, många olika former av träning fast mestadels kardio.
Jag har tillochmed försökt att bli bulemiker, jag blev proffs på frossa delen men misslyckades miserabelt med kräkas-upp-allt-igen delen!
Jag tyckte ju att maten va så god och det var sånt slöseri med att kräkas upp allt igen!
Så, jag la ner bulemiker dieten efter 3 dagar.

Som jag skrev förut så har jag inte alltid varit fet. Men jag har alltid pendlat i vikt, och när jag har märkt att jag har börjat gå upp så har jag kört en kur…..
Jag har gått ner mkt i vikt genom viktväktarna men sen när jag har slutat så har jag oftast lagt på mig lite till….
Nu tänker säker någon… Den tjejen har ingen karaktär, hon är lat och dum!
Många tror det om feta människor.
Om man googlar ordet KARAKTÄR så får man upp flera sidor som definerar karaktär som: personlighet, rollfigur, och andra egenskapersom kännetecknar ens person.
Så, om jag som tjock har dålig karaktär, innebär ju det att jag är en dålig människa bara för att jag har mer fettceller än “normalt”?
Jag tycker själv att jag är en ganska godhjärtad och snäll människa?

Och dum är jag verkligen inte. Jag har pluggar 3 år på Universitet i USA, sen ytterligare 2 år på Borås Högskola. Har både Assiciate Degree in Nursing och Bachelor in Nursing!!!

Lat, är inte alla lite lata ibland? Men jag var inte lat som tjock……även då jag vägde 130 kg som gravid, gick jag en bergspromenad runt ön varje dag……..

Så varför gjorde jag en gastric bypass???????

Därför att det är bevisat att gastric bypass är det som håller i längden det håller flera år, på många människor livet ut!

Jag hade ont i mina knä, snarkade när jag sov, svettades alltid. hade dåligt självförtroende och självkänsla. Ju mer jag gick upp i vikt, desto negativare som person blev jag.

Så nu har jag fått EN CHANS . En sista chans som jag tänker hålla fast i och kämpa för med alla mina nyförvärvad muskler…..därför har jag tackat ja till att bli grupptränings instruktör på det nya Sportlife i Myggenäs. I framtiden hoppas jag på att kunna utbilda mig till PT.
Jag äter husmanskost, lagar allt själv. Undviker mat som jag förut älskade att proppa i mig: chips, såser, pizza, McDonalds!

Något jag tänkt på länge är hur jag i hela mitt vuxna liv, har varit rädd för att äta kolhydrater…..alla vet ju att man går upp i vikt av kolhydrater som bröd, pasta, ris, och potatis?
eller………..
Min tjockis kost har i stort sett bestått av protein.
Men nu när jag har gjort gastric bypass består min diet endast av kolhydrater jag lever typ på potatis och knäckebröd……det gick så lång att jag fick dålig sårläkning (proteiner behövs för sår att läkas)
Så nu försöker jag få i mig bönor och mkt gröna växter också.

20121126-141926.jpg
Hoppas ni inte tar illa upp av spännisbilden för på den känner jag mig fin p vältränad. Samtidigt som man ser mina operationsärr, syns även stretchmärkerna från min graviditet och jag skall säga er att det är nog stretchmärkerna som jag är mest stålt över!!!!
Tänk sicken god-karsktäristisk, smart och icke-lat kvinna jag är med synliga krigs-ärr på min mage från en graviditet!!!!!!!!!
Slå det😉

20121126-143013.jpg

8 thoughts on “Jag har gjort gastric bypass

  1. Mycket snygg🙂 Min idol🙂

  2. Vilken inspiration du är!!! och snygg🙂

  3. Lat och dum är ljusår bort ifrån allt det jag förknippar dig med!!! Stor kram❤

  4. Pingback: Det här inspirerar mig | Stepup 2 Fitness

  5. Bra jobbat!🙂

Leave a Reply

