Camp Dyrön

Salt, svett och träning

Event och julklappstips till Savannah

6 Comments

Nu faller allt på sin plats. Allt är lite preliminärt men det verkar som att vi håller en helträningsdag, där intäkterna går till Savannah och hennes mamma, i slutet på januari.
Läs om dem här savannah
Eventet kommer att hållas någonstans på västkusten (plats ej helt spikat ännu).
Vi kommer kunna erbjuda kettlebelle med Betty, Zumba, crossfit, och olika föreläsningar…..är det någon som kan något mer och vill vara med och hjälpa till?

Jag har fått tillgång till Savannahs julklappslista, hör gärna av dig om du vill vara med redan nu att hjälpa till🙂
Både Christel (Savannahs mamma) och jag (Ellen) är medvetna om att materiella ting eller ett välgörenhets event inte löser situationen eller alla bekymmer vi ställs inför, men det kan underlätta guppen på vägen och kanske inte topparna och Dalarna blir så vassa!
Jag tycker att vi skall visa Christel och Savannah kärlek och omsorg när dom behöver det som mest.

Hoppas ingen tycker att denna julklapps lista är ego eller stötande för då får ni skylla på mig (Ellen), det var jag som föreslog att det skulle vara obegränsade önskningar……så i så fall är det jag som är ego!

Så här kommer Savannahs önskelista i prioriterad ordning

1. Jobb till Savannahs mamma……vad som hellst. Butik, reception, städ. Hellst dagtid.
2. Presentkort på KomIKapp en butik med leksaker för barn med motoriska handikapp.
3.Presentkort på Ikea, Ica, Hemköp, Coop, lindex kappahl.
4. Träningskläder till min mamma så att hon kan känna sig fin och glad. Träning gör ju att man blir orkar mer också🙂
5. Kläder behöver vi båda. Jag (Savannah) har strl 74-80. Min mamma har strl m-l
6. TV
7. iPad, detta har visat sig vara bra för barn med motoriska problem för deras utveckling och kommunikation. Jag vill ju lära mig att kommunicera bättre🙂
8. Vuxencykel
9. Joggingvagn, cykelvagn. Så jag kan följa med min mamma ut i friska luften.
10. Min mamma behöver några massör besök eftersom hon bär mig mkt.
11. Mamma behöver bli lite ompysslad också, så jag vill att hon får ett frisör besök.
12. mamma behöver ett KÖRKORT så att hon lättare kan köra runt mig till olika ställen vi måste gå för att jag skall utvecklas.

Många har redan hört av sig. Bland annat Andreas Lundberg ägare av salongen Bangs For Memories som kommer uppfylla en av Savannahs önskningar, nämligen att hennes mamma får bli lite ompysslad och bortskämd genom ett frisörbesök.

Tack Andreas och Betty för att ni är så givmilda och godhjärtade!

6 thoughts on “Event och julklappstips till Savannah

  1. Jag vill hjälpa till!
    Vet inte om jag kan vara med på eventen men ska försöka så fort ni spikat datum och plats.
    Kan puffa för det i bloggen.
    Vidarebefordrar du gåvor eller ska man skicka direkt till lilla familjen?

  2. Jag vill oxå hjälpa till. Kan nog inte komma på eventet men skickar något till de från listan. Fantastiskt initiativ!

  3. Jag tänker verkligen försöka komma ner när det är, vill gärna hjälpa till!! Säg till om datum så fort du vet, kan oxå göra reklam för det på bloggen, och gör ett Facebook-event så kan jag bjuda in vänner där också! Kraaam

Leave a Reply

